.

.

trešdiena, 2014. gada 5. novembris

2 Ķīnas/Part2

Pavisam viegli ir sadalīt ceļojumu divās daļās arī tāpēc, ka tas laiks, ko mēs pavadījām Pekinā un tas, ko pavadījām Kunmingā, ir kā divi pilnīgi nesaistīti periodi. Es nezinu, kāpēc, bet tad, kad es sēžot pēdējā dienā Kunmigā ieraudzīju Debesu tempļa bildi, man likās, ka tas ir noticis pirms vairākiem mēnešiem. It kā es tiešām šobrīd būtu jau 2015. gada pavasarī. It kā Kunminga būtu kaut kas pavisam citāds un izolēts. Un varbūt tā arī bija.

____
Maza atkāpīte, aizmirsu pieminēt, ka Pekinā pēdējā dienā apmeklējām arī Kofūcija institūtu, kurā notika dažādas aktivitātes. Te mazs bilžuks. Beidzot ķīnieši ir iemācījušies attēlot Latvijas karogu tā īstajās krāsās!
________

Pavasara pilsēta!


 Ķīniešu tilta atklāšana
 Šis bija ļoti skaists notikums. Kampusā ir sastādīti koki - katrai valstij savs, tā kā Latvija jau piedalījās pagājušajā gadā,tad mēs rūpīgi aplaistījām un apkopām savu Latvijas koku, pieliekot klāt šī gada šiltīti. Un te arī esam mēs visi! :))

Šeit es uzsāku karu. Man tik ārprātīgi bija apnikuši tie visi fotogrāfi, un dažreiz viņi tiešām palika bezkaunīgi, ka es sāku fotogrāfēt viņus pretī. Ha
Tad sākās arī jaunas draudzības un banānu joki. Ha, ironiski, ja sākumā domāju, ka praktizēšu ķīniešu valodu, vai vismaz angļu, tad rezultātā lielāko daļu laika es norunāju krieviski. Jap mūsu "krievu kompānija", jo patiesība jau tie nemaz nebija krievi, bet gan pārsvarā ukraiņi, baltkrievi,azerbaidžāņi, gruzīņi.. patiesībā man pirmo reizi bija gadījies būt tieši šādā kompānijā, parasti es kaut kā aizslīdu pie espanol cilvēkiem. :D
 Hihi mūsu spirit meitene!

Jāsaka, ka konkursa drudzi varēja sajust jau pirmajā dienā. Pret mums izturējās dikti strikti, katrai grupai iedalīja volountieri jeb brīvprātīgo, kas mūs kontrolēja, bija jāatskaitās par katru soli ārpus robežām un apkārt mūsu viesnīcai soļoja menti, kas neļāva nekur izbēgt. Hehe, protams, ka tas mūs neatturēja no izmukšanas, kad jutāmies tā it kā apzagtu banku vai vismaz kā kādā datorspēlē, bet tas spiediens, šī nebrīvības sajūta ārprātīgi nomāca. Man dažreiz likās, ka palieku agresīva un nikna, jo mēs bijām cietumā! Labākajā cietumā pasaulē - skaistā, glaunā hotelī aiz kura robežām ir īstā Ķīna, kuru mums neieraudzīt! Viesnīca bija apburoša, ēdiens beidzot bija ēdams, pilsēta un studentu kampuss bija ļoti skaisti. Te varēja pastaigāties un justies kā kādā dienvidu maspilsētiņā, kurā vienmēr zied puķes un spīd saule! Bet kur ir Ķīna?

Konkurss ir prioritāte. Vai dieniņ, es taču esmu atbraukusi baudīt un priecāties, un līmenis te visiem ir ārprātīgi augsts. Sākās stress, kas ilga visas 3 konkursa dienas. Dalībniekus atdalīja citā viesnīcā no skatītājiem, kas bija baigias trieciens un zīme, ka mums jāgatavojas konkursam. Mūsu bildes izlika internetā, un sākās balsošana par dalībniekiem. Mammīt, es esmu ķīniešu internetā!!! :D

Bija 3 uzdevumi pāros - mums ar Lauru. Katrai 30 sekunžu runa par sevi, par Ķīniešu tiltu, tad improvizācija par kādu tēmu (pēdējās 2 dienās bija iedotas 75 tēmas ar hieroglifiem, tajā brīdī tiešām likās, ka pakaļā ir), tad tests ar miljons jautājumiem, viss hieroglifos par Ķīnas kultūru, valodu, ko dabūjām 2 dienas pirms paša testa. Un, protams, talantu šovs, kurā dziedājām katra savu ķīniešu dziesmu. Tā kā izvēlējos Yue liang dai biao wo de xin, to dziedāja vēl 3 cilvēki. Labs! Bet šī ir mana visu laiku mīļākā ķīniešu dziesmiņa!
Īpašs stresiņš bija arī tāpēc, jo bijām tā kārtīgi saaukstējušās!



Es esmu 47a un Laura ir 47b. Es jutos kā Eirovīzijā, nē Aziovīzijā, nē, ļaunāk - kā Jaunajā vilnī! Spīdīgs, gaismas, kameras, šovs... ko es te daru???? ko es te daru? Trīcošām kājām aizvadīti abi uznācieni un skatuves, un lielisks rezultāts - 81 punkts no 100. Lēkājām no prieka! Arī par to, ka netikām nākamajā kārtā, jo mums tur vienkārši nebūtu ko darīt, mēs tur vienkārši neko nesaprastu! Tagad tikai varam turēt īkšķus par kontinentu līderiem, protams, Eiropu, un atpūsties! Ehh... tas bija kaut kas!






bučubilžu standarti
hihi mūsu labākais drauziņš gruzīns, kas gruzās jeb vienkārši Koka. Viņiem ir ļoti skaists tautas tērps! :)

Kad varējām uzelpot un justies kā tie cilvēki, kas atbraukuši zilajās jaciņās, devāmies apskatīt pāris skaistas vietas, kurās varēja iepazīties ar 56 ķīniešu tautām, kas sastopamas Ķīnā. Patiesībā kultūras programma šeit bija lieliska - gan vietas, gan priekšnesumi, kung fu demonstrējumi, dejas, dziesmas. Varēja izjust ne tikai Ķīnas, bet gan visas pasaules elpu, jo arī dalībnieku priekšnesumi bija burvīgi!

Katra rīta skats pa loga un , protams, ikrīta selfijs liftā


karš turpinās!!!!
skaistie papīra griezumi
man iepatikās šī :) no visām 56
bambusi
skaista daba
kultūrlietiņas, šis bija burvīgs parks!





hihiii mazie, mīļie ķīniešbēŗniņi

tējas!
Mana jautrā, superforšā Marina ar kuru čakarēties! :D

 ass maķītis, big maks tikai ar vienu gurķi. ehh ķīnieši :D
zodiaku riņķis



un burvīgs vakars, ahhh tie kalni!

Kaut kā tā pagāja dienas. Fanojām par mūsējiem spēlēs, līdz katrs kontinents atlasīja labāko pāri. Tad sākās mēģinājumi lielajam šovam, tā kā es nepiedalījos lielajā koncertā, bet gan uz nerviem krītošā dziesmā, kuru dziedājām helovīnu koncertā, atšķirībā no citiem, pēdējās dienas nepagāja mēģinājumos, bet gan bezdarbībā, jo voluntieri nebija pilnībā parūpējušies par mūsu izklaidēšanu. Dīvaini bija arī tas, ka viņi vispār nerunāja angļu valodā, un viss bija tik tik tik sarežģīti. Ak šausmas, es tiešām to nevēlos atcerēties. Ivana citāds izsaka vis: "Ķīnieši nekad nemeklē vieglāko ceļu!"

Tad vienu dienu mēs apmeklējām vidusskolu, tas bija skumji, jo man ir Taivānas pieredze, un es no visas sirds neciešu ne viņu skolas sistēmu, ne arī pašus skolēnus. Tur visvairāk var izjust to komunisma devu, kura tiek iebarota bērnam jau mazam būdamam, līdz ar to ir jāatsakās no jebkādas individualitātes attīstības visu skolas gadu garumā. Tāpēc man ar tiem cilvēkiem ir tik grūti. Mani, protams, uztver kā 8.pasaules brīnumu, sekla domāšana, kas nākusi no visiem amerikāņu tv seriāliem. Jautājumi: "Vai tev patīk Mailija Sairusa utt." Eh, tajā dienā es sapratu 2 lietas:
1. Labi, ka esmu pabeigusi vidusskolu.
2. Labi, ka neesmu ķīniete.

Viņiem ir burvīgi skolas kampusi, iekārtojums utt., bet viņiem ir šausmīga sistēma. Piedodiet, es par to vienmēr sacepos un varu cepties stundām. Pāris bilžuki. Mūsu klasē bija noorganizēta aktivitāte, kad taisījām Baozi jeb ķīniešu gaļas bulciņas/pīrādziņus. Kā arī mazliet pastāstījām par sevi! 

 jocīgās vingrošanas pauzes



 haha, šīs ir tās leģendārās tualetes, kuras mūs, ārzemniekus, tik ļoti "iepriecina
"
 kung fu demonstrējumi un arī manējie jeb sveiciens mīļumam jubilejā!!!!


 Te mums bija puķu kārtošanas nodarbība, mēs sataisījām tādu latvisko variantu!


 Templītis!


 Interesantais koncerts :DD
 Brīvā laika diena, kad ar Marinu klaiņojām pa rajonu :D
 Tas  tā laikam ir normāli jeb zeķu koks
 lavandiņas :) un melnās dienas

 haha man ienāca prātā tāda grandioza ideja.. kāpēc aziāti vienmēr fočējas ar mani? Kāpēc es nevaru nofočēties ar aziātiem?
 Nopirkta cepure, lai nenosaltu Latvijā
 Un te arī noslēgums. Karogi plīvo, emocijas plūst ārā, bļaujam kā trakas par savām vācu meitenēm. Eiropai ir jāuzvar!!!
Finālisti

 Kontinentu priekšnesumi, kur arī var pārsmieties par ķīniešu asprātībām

 Mūsu padrugs :))) Un visi dalībnieki trako uz skatuves!
 Vaņa!!
 UUUUN Eiropa ir uzvarējusi! Bilžuks ar uzvarētāju! Super, vācietes bija labākās!
 Te nu sākas atvadas, kādam asaras... saprotam, ka šī ir pēdējā nakts. Pat poliete skumji iesaucas:"This is not the spirit!"
Re arī kāds dienvedamerikānis noķerts! :) apskāvieni, asaras, atvadas

Vai tas tiešam ir viss? Gandrīz 3 nedēļas čušš un prom? Jā, tieši tā. Tieši tāpēc, ka es zinu, ko tas nozīmē, es vairs nepieķeros cilvēkiem, no kuriem drīz jau būs jāatvadās. Tieši tāpēc, es saprotu, ka man jau ir 19, un varbūt man prātā kas daudz vairāk, kā šīs 3 nedēļas jautrības. Pēc mazāk kā 3 mēnešiem es tikšos ar cilvēku, kam esmu pieķērusies visvisvisvairāk no tādiem nejauši satiktajiem. Erikai, kuru satiku Taivānā Un, lai arī cik viņa būtu tālu, lai arī cik maz mēs kontaktētos, es varu viņu bez sirdsapziņas pārmetumiem nosaukt par labāko draudzeni. Jo līdzīgāku dvēselīti savai es nekad neesmu satikusi.
Te nu es esmu. Es galīgi nezinu, kāds ir mans nākamais solis. It kā ir normāla dzīve, bet tomēr, ja galvā notiek tik daudz? Uz galda stāv 4 mēnešu stipendija Ķīnā, un es pat nezinu, vai neprātīgāk ir to neizmantot vai izmantot. Es taču jau otro reizi esmu pārliecinājusies, ka Āzija, lai cik arī interesanta, nav mans aicinājums. Mans aicinājums ir piedzīvot. Un valoda ir interesanta. Bet man ir šeit kur stāvēt uz divām kājām, ko arī pagaidām es daru. Stabilitāte?

Esmu izdarījusi to, ko sev uzstādīju par pienākumu, un daru to visu laiku! Es pārstāvu, parādu Latviju citiem, un ar katru reizi es apzinos, ka mūs pazīst arvien vairāk un vairāk. Tā es izpinu Latvijas lentīti no bizītēm un apsēju ap roku to kādam argentīnietim, kas man teica, ka Latvija taču ir tik forša valsts, un viņš par to zina tik daudz laba.

Kur ir mūsu problēma?


Paldies par jauniem iespaidiem, iespējām un šo vienreizējo pasācienu! He, esmu jau par vecu, lai nākamgad tādā piedalītos, bet tas bija tā vērts! Kamēr vēl facebooks čum un mudž ar Ķīnas bildēm, ir jauki to atcerēties! Tagad ir daudz, daudz domu par Ķīnu. Daudz.

Tiekamies jaunos piedzīvojumos! Bučas!

-Inese

P.s. Patiesībā man prieks, ka tiešām daudz cilvēku seko man līdzi šajos piedzīvojumus, tas stimlulē turpināt. Tamtam.. ja jums ir kādas trakas idejas, droši rakstat, jebkādas! :) Šeit, otrā pasaules malā, kaut vai kosmosā!



Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru